Merkactivatie

Brandactivation, of merkactivatie zoals wij het noemen, zien we overal terug. Als je een koppeling weet te maken van je merk met iets wat je graag wilt associëren met je merk, zoals de unique selling points of de slogan van je nieuwe campagne. Of misschien nog beter, het gevoel van je merk zoals avontuurlijk, hip of duurzaam, oprecht en eerlijk, dan doe je aan merkactivatie.

Het is vaak interactief omdat dit het sterkste effect genereert. Het succes van een merkactivatie is eigenlijk een afweging tussen de beloofde en de ervaren kwaliteit van je merk. Deze balans bepaalt de mate waarin merkactivatie plaatsvindt.

Bij merkactivaties reik je de hand uit naar je publiek en laat je hen op een gedenkwaardige manier weten waar je merk voor staat en waarom het hen goed uitkomt je in deze visie te steunen. In het beste geval brengt dit een soort enthousiasme tot stand waardoor je consumenten tot consumeren overgaan. Het is een kwestie van het juiste publiek te bereiken op het juiste moment en op een manier die gewaardeerd wordt.

U kunt hierbij denken aan:

  • Communicatie acteurs – Acteurs die weten hoe ze moeten communiceren
  • Storytelling – Wij vertellen het verhaal zoals Simon Lévelt vertelt over hoe hij met zijn koffie- en theewinkel begon
  • Belevingsmarketing – Red Bull is een bekend voorbeeld van veel marketing te verzorgen in beleving, zoals sport evenementen
  • PR stunt – de video van KLM waarbij Sherlock de speurhond spullen terug brengt naar de rechtmatige eigenaar
  • Sales acties – het stimuleren van verkoop door demonstraties

Influencers

Naast de interactieve merkactivatie zoals sales actie en winkel(centrum) promotie, heb je ook beïnvloeding op sociale media door bloggers en vloggers. We noemen dit social activation campagnes waarbij bloggers actief de beleving gaan sturen van een merk. Hij of zij laat zien in een blog of vlog dat wat beloofd wordt ook echt is.

Wij horen graag waar u mee bezig bent om zo vrijblijvend met u mee te kunnen denken in een maatwerk voorstel.