Belevingsmarketing

Beleving als marketing, hoe doe je dat? Een goed voorbeeld is Red Bull. Bij veel extreme sporten zien we het logo van Red Bull terug komen. Ze zijn onderdeel van de Formule 1, motorraces, surfing, maar sponsoren ook ‘gewone’ sporten zoals wielrennen, volleybal en voetbal. Ze maken graag deel uit van een brede beleving in sport, maar hebben zeker een oog voor avontuur en uitdaging. Red Bull organiseert uitdagende events, zoals air races, cliff diving en downhill mtb races, en maakt uitdagende tv en videos waarbij de extreme sporten veel aandacht krijgen. Red Bull past hierdoor belevenissen toe binnen haar belevingsmarketing. Wanneer een bedrijf een beleving organiseert dat in één lijn ligt met haar bedrijfsvisie, betekent dat nog niet dat het bedrijf belevingsmarketing toepast. Dat doe je pas wanneer de hele externe communicatie van het merk storytelling en emotie toepast en mensen zich hierdoor gaan identificeren met het merk.

Zoals altijd bij marketing en communicatie moet er een boodschap overgebracht worden. Wanneer belevingsmarketing goed wordt toegepast, wordt door de beleving ook duidelijk wat de boodschap is, zonder dat men naar een reclame kijkt.

Ook heel goed toe te passen bij vormen als: beurs promotie, relatie evenement, personeelsfeest, pr stunt, opendagen of sociale media.

Wij horen graag waar u mee bezig bent om zo vrijblijvend met u mee te kunnen denken in een maatwerk voorstel.