Fotomarketing

Fotomarketing is hot. Veel mensen vinden het tenslotte leuk om een foto te maken of op de foto te staan, of dit alleen al te zien. De activiteit zelf wordt dus al erg positief ontvangen. Hierdoor is er veel aandacht en interactiviteit bij dit foto moment wat zorgt voor veel ‘exposure’. Uw merk, product of boodschap komt enorm onder de aandacht. Niet alleen tijdens het evenement, maar ook daarna omdat men graag de foto wilt delen op bijvoorbeeld social media. Het is ook zeer persoonlijk, want je krijgt iets waar jezelf op staat. Iedere keer als je terug kijkt naar deze foto gaat je herinnering terug naar dit moment. Een zeer sterke tool dus voor belevingsmarketing. En omdat men het vaak moet downloaden of delen is het goed meetbaar. Wat wordt er meer gedaan? Wat is het bereik dat we er na mee hadden? En tenlslotte is het effectief. Niet alleen in de vorm van het behalen van doelstellingen, maar ook prijs efficiëntie. Uit vele vormen blijkt fotomarketing een zeer effectief middel in perspectief van het kostenplaatje. Maar natuurlijk zitten daar allerlei gradaties in.

Kortom, het is leuk – creëert veel aandacht – is deelbaar – zeer persoonlijk – is meetbaar – en effectief.

De vormen van fotomarketing zijn zeer uiteenlopend. Dit kunnen hostesses zijn met polaroids, ludiek entertainment met digitale camera’s, een printservice waar op locatie direct een foto wordt meegegeven, een greenscreen pop-up stand ter promotie in het winkelcentrum, een greenscreen beursstand voor merkactivatie. Of misschien wel een fotobooth, rode loper pers wand fotografie, Gif booth, 360 graden experience. Zoals u ziet is de keuze enorm.

Wij horen graag waar u mee bezig bent om zo vrijblijvend met u mee te kunnen denken in een maatwerk voorstel.