Feestdagen
De feestdagen zijn een gemakkelijk en gebruiksvriendelijk thema waar je je evenement of activiteit aan kunt koppelen door het jaar heen.
Winkeliers kunnen niet zonder de feestdagen. Ze gaan letterlijk van de ene aankleding naar de volgende. Feestdagen maken dan ook een groot deel uit van hun jaarlijkse marketing en promotie plan. Omdat het publiek simpelweg van de ene beleving naar de andere gaat. Waar is men nu mee bezig? Dan moeten we dat onder de aandacht brengen. Marktwerking. Naast de feestdagen zoals Pasen, Halloween, Sinterklaas en Kerstmis zijn er nog bijzondere evenementen zoals de lokale kermis, braderie of ander evenement wat veel kopers op de been brengt. Een ander moment zorgt juist voor rust in het winkelcentrum, zoals de zomervakantie. Al moet ook daarvoor de nodige boodschappen gedaan worden. De boekenweek of kinderboekenweek zijn bijzonder voor de boekhandel, maar ook andere winkels kunnen hier een graantje van mee pikken door aansluiting te zoeken met een bijzondere sales actie bijvoorbeeld of mensen uit te nodigen voor een boekenavond met voordrachten bij de kapper, slager of sportwinkel.
Ook andere publieks evenementen gebruiken graag de feestdagen als thema zoals markten, festivals of feesten om precies dezelfde reden. Bedrijven houden zich doorgaans iets minder bezig met de feestdagen omdat het kan afleiden van het doel van de dag. Hoe meer het over de inhoud gaat, hoe minder feestdagen we zien. Hoe meer het om de persoonlijke connectie gaat, des te groter de kans weer wordt. De Kerstborrel en nieuwjaarsreceptie staan hier hoog op de lijst. Goed om connecties te maken en samen terug te kijken of over toekomstige plannen na te denken. Maar het kan ook met seizoenen. Een Summer BBQ beach event om de zomervakantie in te luiden is een goede manier voor binding vlak voordat iedereen even de teugels laat vieren op het werk.
Wij horen graag waar u mee bezig bent om zo vrijblijvend met u mee te kunnen denken in een maatwerk voorstel.