Marketing

Marketing is het vakgebied dat zich bezig houdt met het overbrengen van de waarde van een merk, product of dienst aan de markt, met het doel om zo veel mogelijk van de betreffende producten of diensten te verkopen. Marketingactiviteiten kunnen zowel gericht zijn op het vergroten van de naamsbekendheid en een goed imago als het aanzetten tot concrete actie en het genereren van omzet.

Marketing kan zowel gericht zijn op het verwerven van nieuwe klanten zoals bij een beurs, of het opbouwen en onderhouden van klantrelaties zoals bij een relatie evenement als een dealerdag of opendag.

De oudste en meest effectieve vorm van marketing is mond-tot-mondreclame; klanten die hun ervaringen delen met potentiële nieuwe klanten. Dit kan gestimuleerd worden door bijvoorbeeld netwerk bijeenkomsten, maar ook met blogs/vlogs of video’s op social media.

Wij zijn een voorstander van de positieve benadering met belevingsmarketing, storytelling en sales acties. Opdringen en forceren is dus niet onze stijl.

Luisteren en evalueren

Marketing is niet alleen maar zenden. Je moet ook luisteren. Een klant wilt graag erkend en gehoord worden. Dit alleen al komt de merkbelving ten goede. Door terug te koppelen wat de klantenreacties zijn kan daar vervolgens je marketing op aangepast worden. En soms zelfs je daadwerkelijke product of dienst.

Klantentevredenheid

Een hoge klanttevredenheid kan worden bereikt door producten en diensten van goede kwaliteit te verkopen. Daarnaast is het zaak dat klanten kunnen terugvallen op goede ondersteuning. Wanneer er eens iets mis gaat in de relatie met de klant is het zaak om signalen tijdelijk op te pakken en op een passende wijze op te lossen. Wij bieden hier trainingen en workshops in aan.

Wij horen graag waar u mee bezig bent om zo vrijblijvend met u mee te kunnen denken in een maatwerk voorstel.